• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Comunicate de presa


Consiliile județene, toate cele 109 municipii și comunele din România cer Guvernului aprobarea bugetului pentru anul 2020

Toate cele 109 municipii, consiliile judetene și comunele din România cer Guvernului să aprobe, conform legii, bugetul pentru anul 2020 până la finalul acestui an.
 
În acest sens,Uniunea Națională a Consiliilor Județene (UNCJR), Asociația Municipiilor din România (AMR), Asociația Comunelor din România (ACoR), în concordanță cu ACORDUL semnat între cele trei structuri asociative ale administrației publice locale din România, au transmis primului-ministru si ministrului finanţelor publice, solicitările referitoare la echilibrarea bugetelor pentru anul 2020.
 
UNCJR, AMR și ACoR solicită Guvernului României următoarele:

1. Modificarea articolelor 32 și 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, astfel încât finanțarea unităților administrativ-teritoriale să fie reglementată prin Legea finanțelor publice locale și nu prin Legea bugetului de stat, așa cum s-a întâmplat în ultimii doi ani.

2. Modificările prevăzute la punctul 1 să intre in vigoare la data de 1 ianuarie 2020.
 
3. Respectarea următorului calendar de aprobare a Legii bugetului de stat pe anul 2020:
 
• Depunerea de către MFP la Guvern, pentru prima lectură, până la data de 30 septembrie 2019;
• Depunerea de către MFP la Guvern a proiectului Legii bugetului, până la data de 15 octombrie 2019;
• Supunerea proiectului spre adoptarea Parlamentului, cel mai târziu până la data de 1 noiembrie.
 
4. Începând cu ianuarie 2020, finanţarea sistemului de protecţie a copilului, a centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap, finanţarea drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav și a indemnizaţiile lunare ale persoanelor cu handicap grav de la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti și județelor să se aloce integral de la bugetul de stat, prin asigurarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată cu destinaţie specială, fără ca acestea să greveze bugetele minime de funcţionare judeţelor, municipiilor, oraşelor şi comunelor.
 
5. Constituirea, începând cu anul 2020, a unui Fond de creditare nerambursabilă pentru unitățile administrativ-teritoriale în vederea asigurării contribuției proprii a acestora la proiectele finațate din fonduri externe nerambursabile. Contribuția proprie a UAT-urilor va fi finanțată din Fond astfel: cuantum de ½ la semnarea contractului de finanțare a proiectului, iar diferența de ½ la finalizarea implementării proiectului.