• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Comunicate de presa


Reuniunea structurilor de Poliție Locală și a conducătorilor serviciilor de încasare a taxelor si impozitelor locale

principala
 

Luni, 1 aprilie 2019, a avut loc la București reuniunea structurilor de Poliție Locală și a conducătorilor serviciilor de încasare a taxelor si impozitelor locale pentru a discuta despre îmbunătățirea procedurilor de încasare a amenzilor și creșterea colaborării între structurile de Poliție Locală și serviciile de încasare a taxelor și impozitelor locale.

La eveniment au participat Robert Sorin Negoiță-Președinte AMR, Primarul Sectorului 3, Dan Marinescu - Director General al Direcției Generale de Administrație Publică MDRAP, experti si consultanți AMR, peste 60 de reprezentanți ai structurilor de Poliție Locală și DITL din cadrul primăriilor Municipiilor reședință de județ.

Pe ordinea de zi s-au aflat următoarele subiecte: 

  • Analiza comparativă a execuției pe venituri pentru anii 2017 si 2018 cu bugetul aprobat/proiectul de buget la partea de venituri pentru anul 2019.
  • Propuneri privind modificări la Codul Fiscal – Titlul IX Impozite și Taxe Locale.
  • ”Considerații referitoare la dezvoltarea strategică a capacităților Poliției Locale”. - studiu privind propunerile de îmbunătățire a activității Poliției Locale - constituirea Corpului Profesional al Polițiștilor Locali în cadrul AMR
  • Dezbateri privind proiectul de modificare a Legii 155 / 2010 – Legea Poliției Locale

Președintele AMR, Robert Sorin Negoiță, a susținut importanța digitalizării la nivel national a tuturor primăriilor și structurilor aflate în subordinea acestora: ”Mă bucur că s-a implementat tehnologie în multe dintre primăriile din România. Haideți să facem în așa fel încât aceste tehnologii să nu funcționeze doar pentru Poliția Locală  sau pentru impozite și taxe, ci să le facem să funcționeze împreună, astfel încât polițistul când se duce în teren și dă o amendă, să o dea într-un sistem digitalizat, astfel încât să nu mai aibă nevoie de o armată de oameni în spate care să stea la birou și să introduca amenzile. Haideți să facem o platformă care să funcționeze pentru toată lumea. ”

Ca urmare a dezbaterilor, Corpul Specialiștilor în Buget-Finanțe, Contabilitate, Impozite și Taxe Locale au stabilit care sunt prioritățile pentru sustenabilitatea bugetelor locale: 

  • Inaintarea urgenta spre dezbatere publica si aprobare a Codului Finantelor Publice Locale si stabilirea, prin acesta , in mod transparent si clar a unei cote din impozitul pe venit ce se va repartiza anual Municipiilor si celorlalte unitati administrativ teritoriale, in procent fix si garantat pe minim 7 ani.
  • Corpul Specialiștilor în buget- finanțe, contabilitate, impozite și taxe locale nu este de acord cu stabilirea prin legea bugetului de stat a prioritatilor la platile ce se efectueaza din bugetele locale
  • Modificarea bugetului de stat pe anul 2019 astfel încât “ Estimarea impozitului pe venit și a veniturilor proprii din impozite și taxe locale să cuprindă și sumele încasate anterior publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I și să se comunice unităților administrativ-teritoriale în termen de 5 zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. Estimarea veniturilor proprii din impozite si taxe locale sa se faca de catre directiile de impozite si taxe locale ale unitatilor administrative teritoriale , in conditiile prevazute de Legea nr. 273/2006, Legea Finantelor Publice Locale”
  • Avand in vedere faptul ca impozitul pe venit se incaseaza la nivel central si se repartizeaza in cote catre nivelul local, este necesara transparenta in ceea ce priveste sumele incasate la nivelul fiecarui UAT din impozitul pe venit prin transmiterea acestor informatii catre ordonatorii principali de credite in mod automat la sfarsitul fiecarei luni.

Concluziile discuțiilor  din cadrul reuniunii de lucru se vor constitui într-un punct de vedere comun, care urmează să fie susținut de către AMR în cadrul dezbaterilor parlamentare viitoare și care vor fi transmise Guvernului României.