• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Noutati


Oradea - pod pietonal peste Crișul Repede

 

Primarul Ilie Bolojan a prezentat proiectul „Construire pod pietonal peste Crișul Repede - zona Hotel Dacia - Hotel Hilton".

Podul pietonal și ciclistic va oferi locuitorilor orașului un spațiu public de calitate, care să facă legătura dintre zonele de recreere ale municipiului - cetatea Oradea și Parcul Cetății, cu zona de servicii ospitaliere (Hotel Continental Forum, Hotel Double Tree by Hilton), Parcul Ion Brătianu, Grădina Ciuperca, Aquaparc Nymphaea. Zona propusă drept amplasament prezintă un potențial major din punct de vedere al conectivității de obiective turistice îmbinând cetatea, emblemă a orașului de pe malul stâng, cu zonele de agrement concentrate de pe malul drept, creând astfel o rută diversificată de turism cultural și agrement.

Podul va fi unul hobanat, în stil harpă, asimetric, cu o singură deschidere și un singur pilon de ancorare de 34,70 metri, înclinat, amplasat pe malul drept (Parcul Brătianu, Hotel Double Tree Hilton).

Podul va avea o lungime de 91 de metri și o lățime de 4,20 metri și va fi iluminat atât general cât și arhitectural.

Accesul va fi asigurat prin scări pentru urcare/coborâre pietoni, precum și rampe pentru bicicliști și persoane cu dizabilități, prevăzute cu platforme orizontale de odihnă.

Valoarea totală a investiţiei este de 10.978.253,38 lei + TVA, durata de realizare fiind de 18 luni, din care durata de execuție a lucrărilor este de 12 luni.

„Dacă astăzi Consiliul Local va aproba indicatorii, în perioada următoare vom realiza licitația pentru proiectul tehnic. Cel mai probabil în această iarnă vom derula procedura de licitație, iar până în vara anului viitor vom avea acest proiect. Există posibilitatea să-l finanțăm din actuala perioadă de finanțare, dacă se vor mai redeschide unele axe. Din datele noastre reiese că în anul viitor se vor mai redeschide anumite axe, pentru că nu au fost acoperite de proiecte axele care au fost deschise anul acesta și îl vom depune pentru finanțare în această perioadă, situație în care lucrările ar putea să înceapă în toamna anului viitor și într-un an de zile să fie gata. O a două variantă, cea de finanțare în exercițiul financiar 2021-2028, este să depunem acest proiect pentru etapa următoare de finanțare. Este sigur finanțabil pentru că pe axa de mobilitate urbană, care va fi o axă și în continuare pe agenda proiectelor europene, este încadrabil sută la sută, deci nu are cum să nu fie finanțat. Asta ar însemna o amânare cu un an, un an și jumătate a acestui proiect", a explicat primarul Ilie Bolojan.

Mai mult decât doar un pod utilitar, menit să asigure conexiunea între puncte importante ale orasului, podul pietonal prin arhitectura sa va deveni un reper al orașului, un spațiu social și de întâlnire.

Acest proiect va fi urmat de un proiect de regenerare urbană pe malul stâng al Crișului Repede, care va deschide o stradă nouă de la capătul acestui pod până la intrarea în Cetate, ceea ce va presupune stabilirea unui coridor de exproprieri și de regenerare urbană.