• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Comunicate de presa


AMR a participat la dezbaterile din Parlament pentru elaborarea Codului Administrativ

12
 

Conducerea AMR, reprezentată de dl Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad - Prim-vicepreședinte, dl Decebal Făgădău, Primarul Municipiului Constanța - Vicepreședinte, dl Antal Árpád-András, Primarul Municipiului Sfântu Gheorghe, dl Constantin Toma, Primarul Municipiului Buzău, dl Ionel Ciunt, Primarul Municipiului Zalău, dl Daniel Florea, Primarul Sectorului 5 București, dl Ionut Pucheanu, Primarul Municipiului Galati, dl Constantin Mitache, Directorul General al AMR și reprezentanți ai executivului AMR au participat astăzi la ședința comună a Comisiei speciale a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru elaborarea Codului administrativ.

În cadrul întâlnirii au fost dezbătute următoarele teme:

  • Intărirea instituției prefectului nu trebuie făcută în dauna autonomiei locale. Prefectul trebuie să își păstreze doar cele două roluri consacrate de Constituție: este reprezentantul Guvernului în teritoriu și conduce serviciile descentralizate ale Statului.Prefectul nu poate fi „ garantul respectării legii şi a ordinii publice la nivel local”.
  • Managementul funcției publice trebuie descentralizat către APL. Procedurile de recrutare sau de ieșire din sistem a funcționarilor publici trebuie să fie mai flexibile.
  • Acest Cod trebuie să fie mai mult decât o simplă culegere de texte aflate în vigoare. Tema centrală este și trebuie să rămână reforma Statului. Codul trebuie să creeze pârghii reale pentru descentralizare și reformă administrativ-teritorială. Mecanismele de descentralizare a atribuțiilor actuale ale administrației centrale trebuie simplificate.
  • Codul trebuie să stabilească principii și competențe care ajută dezvoltarea economică a UAT-urilor. Administrația nu are în acest moment competențe și instrumente pentru a stimula dezvoltarea economică locală.
  • Regimul incompatibilităților necesită a abordare nouă și o relaxare. In acest moment sunt funcții publice în primării care nu sunt ocupate de ani de zile, pentru că mediul privat oferă posibilități reale profesioniștilor și nu este atractivă intrarea în sistemul public

Comisia specială își va continua lucrările până la aprobarea Codului administrativ. Urmează depunerea și dezbaterea amendamentelor.